Allmänna villkor

Denna webbplats drivs av Nuvara-Stockholm. På hela webbplatsen hänvisar termerna 'vi', 'oss' och 'vår' till Nuvara-Stockholm. Nuvara-Stockholmerbjuder denna webbplats, inklusive all information, verktyg och tjänster som är tillgängliga från denna webbplats till dig, användaren, under förutsättning att du accepterar alla villkor, policyer och meddelanden som anges här. 

Genom att besöka vår webbplats och/eller köpa något från oss använder du vår "Tjänst" och samtycker till att vara bunden av följande villkor ("Villkor", "Villkor"), inklusive de ytterligare villkor och villkor och policyer som hänvisas till häri och/eller tillgänglig via hyperlänk. Dessa villkor gäller för alla användare av webbplatsen, inklusive utan begränsning användare som är webbläsare, leverantörer, kunder, handlare och/eller bidragsgivare till innehåll. 

Läs dessa villkor noggrant innan du besöker eller använder vår webbplats. Genom att gå in på eller använda någon del av webbplatsen samtycker du till att vara bunden av dessa villkor. Om du inte godkänner alla villkor och villkor i detta avtal får du inte komma åt eller använda webbplatsen. Om dessa villkor anses vara ett erbjudande är godkännandet uttryckligen begränsat till dessa villkor.

Alla nya funktioner eller verktyg som läggs till i den nuvarande butiken ska också omfattas av villkoren. Du kan granska den senaste versionen av användarvillkoren när som helst på den här sidan. Vi förbehåller oss rätten att uppdatera, ändra eller ersätta någon del av dessa villkor genom att publicera uppdateringar och/eller ändringar på vår webbplats. Det är ditt ansvar att kontrollera denna sida med jämna mellanrum för ändringar. Din fortsatta användning av eller åtkomst till webbplatsen efter att ändringar har publicerats innebär att du accepterar dessa ändringar. 

Vår butik drivs av Shopify Inc. De förser oss med e-handelsplattformen online som gör att vi kan sälja våra produkter och tjänster till dig.

Artikel 1 - Definitioner 

I dessa villkor gäller följande definitioner: 

Betänketid: den period inom vilken konsumenten kan utöva sin ångerrätt; 

Konsument: den fysiska person som inte agerar i utövandet av ett yrke eller verksamhet och som ingår ett distansavtal med företagaren;  

Dag: kalenderdag; 

Varaktighetstransaktion: ett distansavtal som avser en serie produkter och/eller tjänster, vars leverans- och/eller köpskyldighet är spridd över tiden; 

Hållbar databärare: alla medel som gör det möjligt för konsumenten eller företagaren att lagra information som är riktad till honom personligen på ett sätt som möjliggör framtida konsultation och oförändrad återgivning av den lagrade informationen. 

Ångerrätt: möjligheten för konsumenten att häva distansavtalet inom ångerfristen;

Entreprenör: den fysiska eller juridiska person som erbjuder produkter och/eller tjänster på distans till konsumenter; 

Distansavtal: avtal där man inom ramen för ett av företagaren anordnat system för distansförsäljning av produkter och/eller tjänster exklusivt använder sig av en eller flera kommunikationstekniker fram till och med avtalets ingående distans; 

Distanskommunikationsteknik: medel som kan användas för att sluta avtal, utan att konsument och företagare är tillsammans i samma rum samtidigt. 

Allmänna villkor: de nuvarande allmänna villkoren för företagaren.

Artikel 2 - Företagarens identitet

Email: Support@Nuvara-Stockholm.se 

Företagsnamn: Clixora Limited

Adress: RM 701, UNIT 127, 7/F, TWRB NEW MANDARIN PLAZA,14 SCIENCE MUSEUM ROAD

Organisationsnummer: 78406927

Artikel 3 - Tillämpning 

Dessa allmänna villkor gäller för varje erbjudande från företagaren och för alla distansavtal och beställningar som ingås mellan företagaren och konsumenten. 

Innan distansavtalet ingås kommer texten i dessa allmänna villkor att göras tillgänglig för konsumenten. Om detta inte rimligen är möjligt, innan distansavtalet ingås, kommer det att anges att de allmänna villkoren kan ses hos företagaren och de kommer att skickas kostnadsfritt så snart som möjligt på begäran av konsumenten. 

Om distansavtalet ingås elektroniskt, utan hinder av föregående stycke och innan distansavtalet ingås, kan texten i dessa allmänna villkor göras tillgänglig för konsumenten elektroniskt på ett sådant sätt att den kan göras tillgänglig för konsumenten av elektroniska medel kan lagras på ett enkelt sätt på en hållbar databärare, om detta inte är rimligt möjligt, 
kommer det att anges var de allmänna villkoren kan ses elektroniskt. skickas kostnadsfritt elektroniskt eller på annat sätt på begäran av konsumenten.

För det fall att det utöver dessa allmänna villkor även gäller specifika produkt- eller tjänstevillkor gäller andra och tredje styckena i tillämpliga delar och vid motstridiga allmänna villkor kan konsumenten alltid förlita sig på att tillämplig bestämmelse som gäller honom ;är den mest förmånliga. 

Om en eller flera bestämmelser i dessa allmänna villkor vid något tillfälle är ogiltiga eller upphävda helt eller delvis, förblir avtalet och dessa villkor i övrigt i kraft och bestämmelsen i fråga kommer omedelbart att ersättas av en bestämmelse i ömsesidigt samråd som närmar sig originalets omfattning så mycket som möjligt. 

Situationer som inte regleras i dessa allmänna villkor måste bedömas "i andan" i dessa allmänna villkor. 

Osäkerheter om tolkningen eller innehållet i en eller flera bestämmelser i våra villkor måste tolkas "i andan" i dessa allmänna villkor.

Artikel 4 - Erbjudandet 

Om ett erbjudande har en begränsad giltighetstid eller görs på villkor, kommer detta uttryckligen att anges i erbjudandet. 

Erbjudandet är utan förpliktelser. Företagaren har rätt att ändra och anpassa utbudet. 

Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de produkter och/eller tjänster som erbjuds. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att konsumenten ska kunna göra en bra bedömning av erbjudandet. Om företagaren använder bilder är dessa en sann representation av de produkter och/eller tjänster som erbjuds. Uppenbara fel eller uppenbara fel i erbjudandet binder inte företagaren. 

Alla bilder och specifikationer i erbjudandet är vägledande och kan inte ge upphov till ersättning eller uppsägning av avtalet.

Bilder på produkter är en sann representation av de produkter som erbjuds. Företagaren kan inte garantera att färgerna som visas exakt motsvarar de verkliga färgerna på produkterna. 

Varje erbjudande innehåller sådan information att det är tydligt för konsumenten vilka rättigheter och skyldigheter som är förknippade med att acceptera erbjudandet. Detta gäller särskilt: 

priset, med undantag för tullklareringskostnader och importmoms. Dessa extra kostnader kommer att stå på kundens bekostnad och risk. Post- och/eller budtjänst kommer att använda specialarrangemanget för post- och budtjänster när det gäller import. Denna ordning gäller om varorna importeras till EU:s bestämmelseland, vilket även är fallet i detta fall. Post- och/eller budtjänsten uppbär momsen (oavsett om det är tillsammans med de debiterade tullkostnaderna) från mottagaren av varorna; 

eventuella fraktkostnader;

det sätt på vilket avtalet kommer att ingås och vilka åtgärder som krävs för detta; 

huruvida ångerrätten gäller eller inte; 

betalningssätt, leverans och genomförande av avtalet; 

perioden för godkännande av erbjudandet eller den period inom vilken företagaren garanterar priset; 

taxans belopp för distanskommunikation om kostnaderna för att använda tekniken för distanskommunikation beräknas på en annan grund än den ordinarie grundtaxan för det kommunikationsmedel som används; 

om avtalet arkiveras efter att det ingåtts, och i så fall hur det kan konsulteras av konsumenten; 

det sätt på vilket konsumenten, innan avtalet ingås, kan kontrollera och, om så önskas, återställa de uppgifter som han lämnat inom ramen för avtalet; 

alla andra språk på vilka, förutom nederländska, avtalet kan ingås; 

de uppförandekoder som företagaren har underkastat sig och det sätt på vilket konsumenten kan läsa dessa uppförandekoder elektroniskt; 
och  

distansavtalets minimilängd vid en långsiktig transaktion. 

Valfritt: tillgängliga storlekar, färger, typ av material.

Artikel 5 - Avtalet 

Avtalet ingås, med förbehåll för bestämmelserna i punkt 4, i det ögonblick då konsumenten accepterar erbjudandet och iakttagande av villkoren däri. 

Om konsumenten har accepterat erbjudandet elektroniskt kommer företagaren omedelbart att bekräfta mottagandet av godkännandet av erbjudandet elektroniskt. Så länge mottagandet av detta godkännande inte har bekräftats av företagaren kan konsumenten säga upp avtalet. 

Om avtalet ingås elektroniskt kommer företagaren att vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkra elektronisk överföring av data och säkerställa en säker webbmiljö. Om konsumenten kan betala elektroniskt kommer företagaren att vidta lämpliga säkerhetsåtgärder. 

Företagaren kan – inom rättsliga ramar – informera sig om huruvida konsumenten kan uppfylla sina betalningsförpliktelser, samt alla de fakta och faktorer som är viktiga för ett ansvarsfullt ingående av distansavtalet. Om företagaren med utgångspunkt i denna utredning har goda skäl att inte ingå avtalet, har han rätt att avslå en beställning eller begäran med skäl eller att förena särskilda villkor för utförandet.

Företagaren kommer att skicka följande information till konsumenten med produkten eller tjänsten, skriftligen eller på ett sådant sätt att den kan lagras av konsumenten på ett tillgängligt sätt på en hållbar databärare: 

  1. besöksadressen till företagarens filial dit konsumenterna kan gå med klagomål;
  2. de villkor under vilka och det sätt på vilket konsumenten kan utöva ångerrätten, eller ett tydligt uttalande om uteslutning av ångerrätten;
  3. informationen om garantier och befintlig service efter försäljning;
  4. informationen som ingår i artikel 4, punkt 3 i dessa villkor, om inte företagaren redan har lämnat denna information till konsumenten innan avtalet ingicks;
  5. kraven för att säga upp avtalet om avtalet har en löptid på mer än ett år eller är på obestämd tid. 

Vid varaktighetsaffär gäller bestämmelsen i föregående stycke endast den första leveransen. 

Varje avtal ingås under villkoren för tillräcklig tillgång på produkterna i fråga.

Artikel 6 - Ångerrätt 

Vid köp av produkter har konsumenten möjlighet att säga upp avtalet utan att ange skäl inom 30 dagar. Denna betänketid börjar dagen efter mottagandet av produkten av konsumenten eller en representant som i förväg utsetts av konsumenten och meddelats företagaren. 

Under ångerfristen kommer konsumenten att hantera produkten och förpackningen varsamt. Han kommer endast att packa upp eller använda produkten i den utsträckning det är nödvändigt för att bedöma om han vill behålla produkten. Om han utnyttjar sin ångerrätt kommer han att returnera produkten med alla medföljande tillbehör och - om det är rimligt möjligt - i originalskick och förpackning till företagaren, i enlighet med rimliga och tydliga instruktioner från företagaren.

Om konsumenten vill utnyttja sin ångerrätt är han skyldig att informera företagaren om detta inom 30 dagar från mottagandet av produkten. Konsumenten ska meddela detta genom ett skriftligt meddelande/e-post. Efter att konsumenten har angett att han vill utnyttja sin ångerrätt ska kunden returnera produkten inom 30 dagar. Konsumenten ska bevisa att den levererade varan har returnerats i tid, till exempel genom leveransbevis. 

Om kunden efter utgången av de perioder som avses i punkterna 2 och 3 inte har uttryckt sin önskan att utöva sin ångerrätt eller inte har returnerat produkten till företagaren är köpet ett faktum.

Artikel 7 - Kostnader vid ångerring 

Om konsumenten utnyttjar sin ångerrätt står kostnaderna för att returnera produkterna för konsumentens räkning. Om konsumenten har betalat ett belopp kommer företagaren att återbetala detta belopp så mycket som möjligt ;återbetalning så snart som möjligt, dock senast 30 dagar efter avbokning. Detta är under förutsättning att produkten redan har mottagits tillbaka av onlineåterförsäljaren eller att avgörande bevis på fullständig retur kan tillhandahållas. 

Artikel 8 - Uteslutning av ångerrätt 

Företagaren kan utesluta konsumentens ångerrätt för produkter enligt beskrivning i punkterna 2 och 3. Uteslutningen av ångerrätten gäller endast om företagaren tydligt anger detta i erbjudandet, åtminstone i tid före avtalets ingående, angett. 

Uteslutning av ångerrätten är endast möjlig för produkter:

som har skapats av företagaren i enlighet med

konsumentens specifikationer;

  1. som är tydligt personliga till sin natur;
  2. som till sin natur inte kan återlämnas;
  3. som kan förstöra eller åldras snabbt;
  4. vars pris är föremål för fluktuationer på finansmarknaden som företagaren inte har något inflytande över;
  5. för enskilda tidningar och tidskrifter;
  6. för ljud- och bildinspelningar och datorprogram som konsumenten har brutit förseglingen av.
  7. för hygienprodukter där konsumenten har brutit förseglingen. 

Uteslutning av ångerrätten är endast möjlig för tjänster: 

  1. relaterade till boende, transport, restaurangverksamhet eller fritidsaktiviteter som ska tillhandahållas ett visst datum eller under en viss period;
  2. vars leverans har påbörjats med konsumentens uttryckliga samtycke innan ångerfristen har löpt ut; 
  3. rörande vadslagning och lotterier.

Artikel 9 - Priset 

Under den giltighetstid som anges i erbjudandet kommer priserna på de produkter och/eller tjänster som erbjuds inte att höjas, förutom prisförändringar till följd av ändringar i momssatser. 

Utan hinder av föregående stycke får företagaren erbjuda produkter eller tjänster med rörliga priser, vars priser är föremål för fluktuationer på finansmarknaden och som företagaren inte har inflytande över. Detta ansvar för fluktuationer och att eventuella angivna priser är riktpriser framgår av erbjudandet. 

Prishöjningar inom 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om de är en följd av lagbestämmelser eller bestämmelser. 

Prishöjningar från 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om företagaren har föreskrivit detta och:

  1. dessa är resultatet av juridiska bestämmelser eller bestämmelser; om 
  2. konsumenten har behörighet att säga upp avtalet med verkan från den dag då prishöjningen träder i kraft. 

I detta fall sker denna leverans utanför EU. Efter detta kommer post- eller budtjänsten att uppbära importmoms eller förtullningskostnader från kunden. Därför kommer ingen moms att tas ut av företagaren. 

Alla priser är med reservation för tryck- och tryckfel. Inget ansvar accepteras för konsekvenserna av tryck- och tryckfel. Vid tryck- och tryckfel är företagaren inte skyldig att leverera varan till felaktigt pris.

Artikel 10 - Överensstämmelse och garanti 

Företagaren garanterar att produkterna och/eller tjänsterna överensstämmer med avtalet, de specifikationer som anges i erbjudandet, rimliga krav på tillförlitlighet och/eller användbarhet och vid avtalets ingående, befintliga lagbestämmelser och/eller statliga föreskrifter. Om överenskommet garanterar företagaren även att produkten är lämplig för annat än normalt bruk. 

En garanti som tillhandahålls av företagaren, tillverkaren eller importören påverkar inte de lagliga rättigheter och anspråk som konsumenten kan göra gällande mot företagaren enligt avtalet. 

Eventuella defekter eller felaktigt levererade produkter ska anmälas skriftligen till företagaren inom 30 dagar efter leverans. Produkter ska returneras i originalförpackning och i nyskick.

Företagarens garantitid motsvarar tillverkarens garantiperiod. Företagaren ansvarar dock aldrig för att produkterna är slutgiltiga för varje enskild applikation av konsumenten, och inte heller för några råd angående användning eller användning av produkter. 

Garantin gäller inte om: 

Konsumenten själv har reparerat och/eller redigerat de levererade produkterna eller låtit reparera och/eller redigera dem av tredje part; 

De levererade produkterna har utsatts för onormala förhållanden eller på annat sätt har behandlats vårdslöst eller strider mot företagarens instruktioner och/eller har behandlats på förpackningen; 

Felet är helt eller delvis en följd av föreskrifter som regeringen har ställt eller kommer att ställa med hänsyn till arten eller kvaliteten på de material som används.

Artikel 11 - Leverans och utförande 

Företagaren kommer att iaktta största möjliga omsorg vid mottagande och utförande av beställningar av produkter. 

Med hänsyn till vad som anges i artikel 4 i dessa allmänna villkor kommer företaget att utföra accepterade beställningar skyndsamt, dock senast inom 30 dagar, om inte konsumenten har samtyckt till en längre leveranstid. Om leveransen försenas, eller om en beställning inte kan fullgöras eller endast delvis kan fullgöras, kommer konsumenten att meddelas om detta senast 30 dagar efter att han har lagt beställningen. Konsumenten har i så fall rätt att säga upp avtal utan kostnader och rätt till eventuell ersättning.

Vid upplösning enligt föregående stycke återbetalar företagaren det belopp som konsumenten betalat så snart som möjligt, dock senast inom 30 dagar efter upplösningen. 

Om leverans av en beställd produkt visar sig vara omöjlig, kommer företagaren att göra allt för att göra en ersättningsvara tillgänglig. Senast vid leverans kommer det att på ett tydligt och begripligt sätt anges att en ersättningsvara kommer att levereras. Ångerrätten kan inte uteslutas för ersättningsartiklar. Kostnaderna för eventuell returfrakt bärs av företagaren. 

Risken för skada och/eller förlust av produkter åvilar företagaren fram till leveranstillfället till konsumenten eller en i förväg utsedd representant och tillkännagiven för företagaren, om inte annat uttryckligen överenskommits.

Artikel 12 - Varaktighetstransaktioner: varaktighet, uppsägning och förlängning 

Uppsägning 

Konsumenten kan när som helst säga upp ett avtal som har ingåtts på obestämd tid och som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster, med beaktande av överenskomna villkor ;uppsägningsregler och en uppsägningstid på högst en månad. 

Konsumenten kan säga upp ett avtal som har ingåtts för en bestämd tid och som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster när som helst mot slutet av den bestämda varaktigheten, med beaktande av överenskomna avbeställningsregler och en uppsägningstid på högst en månad. 

Konsumenten kan säga upp de avtal som avses i föregående stycken: 

när som helst och inte begränsas till uppsägning vid en viss tidpunkt 
eller under en viss period; 

åtminstone avbryta på samma sätt som de ingicks av honom;  

alltid säga upp med samma uppsägningstid som företagaren har avtalat för sig själv

Förlängning 

Ett avtal som har ingåtts för en viss period och som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster får inte tyst förlängas eller förnyas för en viss period. 

Utan hinder av föregående stycke får ett avtal som har ingåtts för viss tid och som sträcker sig till regelbunden leverans av dagstidningar, veckotidningar och tidskrifter tyst förlängas med en bestämd tid av upp till tre månader, om konsumenten förlängt avtal kl. utgången av förlängningen med en uppsägningstid om högst en månad. 

Ett avtal som har ingåtts för en bestämd tid och som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter eller tjänster får endast tyst förlängas på obestämd tid om konsumenten när som helst kan säga upp sig med en uppsägningstid om högst en månad och en uppsägningstid om högst tre månader om avtalet sträcker sig till ordinarie, men mindre än en gång i månaden, leverans av dags-, nyhets- och veckotidningar och tidskrifter. 

Ett tidsbegränsat avtal om regelbunden leverans av dagstidningar, nyheter och veckotidningar och tidskrifter i introduktionssyfte (prov- eller introduktionsprenumeration) fortsätter inte underförstått och upphör automatiskt efter prov- eller introduktionsperioden.

Varaktighet 

Om ett avtal har en löptid på mer än ett år kan konsumenten när som helst efter ett år säga upp avtalet med en uppsägningstid om högst en månad, om inte skälighet och skälighet talar för att det inte sägs upp före löptidens utgång. överenskommen varaktighet. 

Artikel 13 - Betalning 

Om inte annat överenskommits ska de belopp som konsumenten är skyldig betalas inom 7 arbetsdagar efter det att betänketiden som avses i artikel 6.1 har börjat. Vid avtal om tillhandahållande av en tjänst gäller denna period. börjar efter att konsumenten fått bekräftelse på avtalet. 

Konsumenten är skyldig att omedelbart rapportera eventuella felaktigheter i betalningsuppgifter som tillhandahålls eller uppges till företagaren. 

I händelse av utebliven betalning av konsumenten har företagaren rätt att, med förbehåll för lagliga begränsningar, debitera de rimliga kostnader som meddelats konsumenten i förväg.

Artikel 14 - Klagomålsförfarande 

Klagomål om genomförandet av avtalet ska lämnas in fullständigt och tydligt beskrivna till företagaren inom 7 dagar efter att konsumenten har upptäckt defekterna. 

Klagomål som lämnas in till företagaren kommer att besvaras inom en period av 30 dagar från dagen för mottagandet. Om ett klagomål kräver en förutsägbart längre handläggningstid kommer företagaren att svara inom 30 dagar med ett mottagningsbevis och en uppgift om när konsumenten kan förvänta sig ett mer utförligt svar. 

Om klagomålet inte kan lösas genom ömsesidig överenskommelse uppstår en tvist som är föremål för tvistlösningsförfarandet. 

Ett klagomål upphäver inte företagarens skyldigheter, om inte företagaren skriftligen anger annat. 

Om ett klagomål befinns vara berättigat av företagaren, kommer företagaren, efter eget val, att byta ut eller reparera de levererade produkterna utan kostnad.

Artikel 15 - Tvister 

Avtal mellan företagaren och konsumenten som dessa allmänna villkor gäller regleras uteslutande av holländsk lag. Även om konsumenten bor utomlands.


 

Shipping policy

Vi skickar över hela världen. Som en del av vårt kontinuerliga arbete för hållbarhet skickar vi alla våra beställningar direkt från vår leverantör, vilket kan innebära att din beställning tar lite längre tid att komma fram. Alla beställningar som görs på support@Nuvara-Stockholm.se är föremål för en bearbetningsperiod på 2-3 arbetsdagar innan leverans. När din beställning har skickats är de uppskattade leveranstiderna baserade på din plats 5 till 12 arbetsdagar. När din beställning har skickats kommer du att få en bekräftelse via e-post med spårningsinformation.

Om vi av någon anledning inte kan uppfylla denna leveranstid kommer vi naturligtvis att informera dig om detta så snart som möjligt.

Fraktavtal:

  • Ändringar i din beställning: När din beställning har skickats kan vi inte längre göra ändringar. Detta innebär att vi inte kan ändra leveransadressen, fraktmetoden eller föremålen i beställningen.
  • Kontrollera din leveransadress: Kontrollera att din leveransadress är korrekt innan du slutför beställningen. Vi ersätter inte eller återbetalar beställningar som inte kan levereras på grund av felaktiga eller ofullständiga adresser.
  • Förlorade, stulna eller försvunna paket: När din beställning har skickats har vi ingen kontroll över leveransen. Om du tror att ditt paket är förlorat, stulet eller försvunnet rekommenderar vi att du öppnar ett ärende hos fraktbolaget.
  • Återbetalningar: Vi ger inte återbetalningar för beställningar som har skannats som "Levererade". Om din spårning visar att ditt paket har levererats men du inte har mottagit det rekommenderar vi att du kontaktar ditt lokala postkontor och öppnar ett ärende.
  • Spårningsnummer: Spårningsnummer finns i din bekräftelse via e-post som skickas till den e-postadress som användes för att göra beställningen. Spårningsnummer kan ta upp till 48 timmar att validera.
  • Returfraktkostnader: Om du behöver returnera en produkt täcker vi inte returfraktkostnaderna. Vi kommer dock att tillhandahålla en returetikett som dras av från din återbetalning.
  • Våra distributionscenter: Beställningar kan skickas från vårt inhemska distributionscenter eller från vår internationella fraktanläggning, beroende på aktuell tillgänglighet av lager.
  • Fraktkostnader: Vi tar inte ut några extra avgifter för frakt, därför är fraktkostnader ej återbetalningsbara.

Har du frågor om din beställning?
Om du har ytterligare frågor om din beställning, kontakta oss på: support@Nuvara-Stockholm.se.